פתילת המדבר באיטליה: הכשרת ניהול והערכת סיכונים במשאב העצים העירוני – ISA

במהלך חודש ינואר 2020, האגרונום הבכיר של חברת פתילת המדבר בע"מ יצא להכשרה כבת שבוע של ארגון ה- ISA (International Society of Arboriculture) בנושא גישות לניהול והערכת סיכונים בעצים – (TRAQ (Tree Risk Assessment Qualification.

ארגון ה- ISA הינו ארגון בינלאומי אשר הינו המוביל בעולם בפיתוח שיטות, גישות וכלים לניהול סיכונים במשאב העצים העירוני המנוהל.

הארגון מנוהל ע"י אנשי המקצוע הטובים בעולם בין אם מהמגזר הפרטי או הציבורי. מטרתו של הארגון היא לקדם באופן מקצועי את תחום האילנאות (Arboriculture) בעולם בדגש על טיפול נכון וניהול מיטבי של משאב העצים.

ההכשרה בה אורי השתתף התקיימה ב Reggio Emillie אשר באיטליה בהשתתפות אנשי מקצוע שונים מאירופה.

את הקורס הוביל מארק דונטנמן, אשר לו רקע עשיר בניהול סיכונים בעצים בערים המרכזיות בעולם והינו שם דבר בתחומו. במהלך ההכשרה, הועלו נושאים שונים הרלוונטים לעיצוב תפיסת העולם של מעריך הסיכונים בעצים כגון: בריאות העץ, מחלות/מזיקים, מאפייני האתר בו קיימים העצים, ניהול והבנה של "מטרות" (Targets), הסתברות, היסטוריה של גישות לניהול סיכונים ומקרי בוחן של קריסות עצים אשר הסתיימו בפגיעות בגוף ונפש.

בנוסף למבחן עיוני בנושאים אשר נידונו בהכשרה, השבוע הסתיים בבחינה מעשית בה נדרשו המשתתפים בקורס לכתוב דוחות עבור עצים שונים במרחב הפארק המרכזי בעיר Reggio ולבצע הערכת סיכונים מלאה עבור המרחב בו העצים נמצאים.

צוות האגרונומים של חברת פתילת המדבר בע"מ חורט על דגלו את קידום ניהול משאב העצים בישראל במטרה להטיב ולפתח את תחום האילנאות בישראל ע"י איגוד ידע מקצועי מהארץ ומהעולם. הכשרה זו הינה עוד אבן דרך בקידום תחום זה בישראל.

 

סקירה מדעית: אגרונום נעם ביבי

שיתוף מאמר

דילוג לתוכן